Umów konsultację
Umów konsultację
 BLOG / AROMA MARKETING 

Wszystko co musisz wiedzieć o marketingu zapachów

Badania naukowe pokazują, że nasz nastrój zależy w 40% od otaczającego nas zapachu, a 75% codziennych decyzji wywoływana jest pod jego wpływem. Zajmujemy się marketingiem zapachów od ponad 18 lat, a w tym miejscu dzielimy się naszą wiedzą. Mamy nadzieję, że pomoże Ci ona w budowaniu lepszej firmy.

Aromamarketing w akcji, czyli jak biznes zdobywa klientów zapachem

Aromamarketing w akcji, czyli jak biznes zdobywa klientów zapachem

Aromamarketing w akcji, czyli jak biznes zdobywa klientów zapachem


Projektowanie doświadczeń i zdobycie nowych klientów w świecie atakujących nas z każdej strony bodźców staje się prawdziwym wyzwaniem. Dziś konsument, aby otworzyć portfel potrzebuje przyjemnego i subtelnego dialogu z marką. Coraz większą wagę przykłada do emocji związanych z brandem oraz doświadczeń, jakie się z nim łączą. Jak pobudzić emocje zakupowe u klienta? Za pomocą zapachu. Sprawdź, w jaki sposób firmy wykorzystują aromamarketing do zwiększania zysków.

W jaki sposób zaangażować emocje klientów w proces sprzedaży? Kreuj doświadczenia poprzez zmysły, a dokładnie przez zmysł węchu. Pomoże Ci w tym aromamarketing, którego podstawowym zadaniem jest stworzenie przyjemnej, prozakupowej atmosfery, ale nie tylko.


Aromamarketing w biznesie buduje wizerunek marki


Wyróżnij się albo zgiń – tymi słowami guru marketingu Jack Trout określił jedno z najważniejszych zadań stojących przed firmą chcącą osiągnąć finansowy sukces. Jak wiadomo, kształtowanie wizerunku to proces niełatwy i długotrwały. Choć dzisiejszy rynek oferuje wiele możliwości, warto wykorzystać sprawdzone metody i komunikować markę w ciekawy i kreatywny sposób. Najwięksi gracze rynkowi coraz częściej i coraz więcej inwestują w aromamarketing, bo wiedzą, że drzemie w nim ogromny potencjał.

Doskonałym przykładem jest sieć hoteli Hyatt, która od lat wykorzystuje branding zapachowy do budowania wizerunku marki. Gigant hotelowy wprowadził na rynek charakterystyczny zapach o nazwie „Seamless”, który jest kompozycją zapachową stworzoną z jagód i nut kwiatowych na bazie wanilii i piżma. Indywidualnie spersonalizowany zapach marka stosuje we wszystkich swoich hotelach. Jest to tzn. zapachowe logo, dzięki któremu firma buduje wizerunek i kreuje określone emocje u klientów. Celem Hyatt, podobnie jak innych firm stosujących branding zapachowy, jest skojarzenie hotelu z określonym, przyjemnym zapachem i wywołanie miłego skojarzenia z marką.


Aromamarketing w biznesie podnosi prestiż marki


Wybierając luksusowy zapach do firmy, sprawisz, że będzie kojarzyć się jako marka sprzedająca produkty wysokiej jakości. Co się z tym wiąże? Prestiż, który dla wielu odbiorców jest najważniejszym bodźcem zakupowym. 

Doskonale o tym wiedzą producenci ekskluzywnych samochodów, takich jak Jaguar czy Lexus. Marki te z powodzeniem wykorzystują potencjał zmysłu węchu w walce o portfel klienta. W tym celu spryskuje się wnętrza aut eleganckim aromatem przypraw drzewnych i piżma. W sprzedaży drogich samochodów doskonale sprawdza się także woń męskich perfum i klasyczny zapach skóry tapicerskiej.

Co więcej, Lexus od progu wita klientów zapachem zielonej herbaty i cytryny, który wpływa kojąco i uspokajająco, a jednocześnie tworzy atmosferę luksusu. W następnej części salonu rozchodzą się zapachy cytrusów i wanilii, które łagodnie pobudzają klienta, delikatnie stymulując go do podjęcia decyzji zakupowej. Natomiast w obszarze obsługi klienta roznosi się zapach czekoladowych ciastek. Dlaczego? Taka woń kojarzy się z domową atmosferą, poczuciem bezpieczeństwa i zaufania. Odpowiednio skomponowane zapachy gwarantują sukces w całym procesie zakupowym.


Aromamarketing gwarantuje przyjemne doznania i prozakupową atmosferę


Konsumenci decyzje zakupowe podejmują najczęściej pod wpływem emocji, na które wpływa każdy kontakt z marką, produktem czy usługą. Takie osobiste doświadczenia mają o wiele większe znaczenie niż tradycyjna promocja. Dlatego warto zadbać, by były one pozytywne, na każdym etapie procesu zakupowego. To gwarantuje odpowiedni zapach. Badania potwierdzają, że osoby znajdujące się w pomieszczeniach wypełnionych przyjemnym aromatem przebywają w nich o 40% dłużej, są otwarte i chętne do zakupów. Ponadto prozakupowa atmosfera nie tylko zwiększa liczbę odwiedzających, ale także sprawia, że przebywają oni w aromatyzowanym pomieszczeniu dłużej i wydają więcej.

Z pomysłu wykorzystania marketingu zapachowego na zwiększenia zysków skorzystało Winarium Marka Kondrata. Firma w wyjątkowy sposób połączyła tradycyjne podejście do wina z innowacyjną formą budowania wizerunku poprzez zastosowanie aromamarketingu. Korzenne kompozycje zapachowe unoszące się w pomieszczeniu doskonale dopełniają niebanalną paletę aromatów, z którą kojarzone są trunki.

Kreowanie przyjemnych doznań klienta poprzez zapach z powodzeniem wykorzystuje także branża medyczna. W centrach medycznych powszechnie wykorzystuje się delikatny zapach eukaliptusa, który unosząc się w pomieszczeniu, tworzy przyjazną atmosferę. Z kolei relaksująca kompozycja z nutami lotosu, mchu i cedru wpływa na poprawę nastroju i działa odprężająco na osoby obecne w aptece. Budowanie atmosfery przy pomocy pachnących aromatów wpływa na zwiększenie liczby klientów odwiedzających dany punkt apteczny, a co za tym idzie, także obroty.


Aromamarketing zwiększa sprzedaż i …lojalność klientów


Jak potwierdzają wyniki badań, zapach poprawia nastrój klientów, skłania ich do dłuższego pobytu w danym miejscu i motywuje do zakupu. Co ważne, po zastosowaniu odpowiednio skomponowanych zapachów sprzedaż produktów i usług wzrasta o 30%. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw wprowadza na stałe zapachowe kompozycje na do działań marketingowych.

Co więcej, jedno z badań opublikowanych w International Journal of Marketing wykazało, że marketing zapachowy zwiększył skłonność klientów Nike do zakupów o 84%. Imponujący wynik jasno sugeruje, że marketing zapachowy ma potężny wpływ na zachowanie konsumentów.

Praktycznego przykładu na działanie aromamarketingu dostarczyła także Toyota. Marka zbadała, że po użyciu zapachu cytrusów w hali montażowej liczba usterek w samochodach spowodowana błędami pracowników zmniejszyła się o 30 procent. Nie dziwi fakt, że w USA i Japonii marketing zapachowy jest stosowany powszechnie. Co więcej, w USA jest na tyle popularny, że trudno znaleźć pomieszczenie niearomatyzowane.

Aromamarketing daje dużym i małym biznesom możliwość kreowania pozytywnego wizerunku, stworzenia „zapachowej wizytówki” i wyjątkowej atmosfery. A co ważniejsze, jest to narzędzie, które przynosi realne i policzalne zyski.

Chcesz zbudować dochodowy biznes? Nie czekaj, zainwestuj w zapach do firmy. Profesjonaliści z Scentcare pomogą Ci wybrać idealne nuty zapachowe oraz urządzenia do aromamarketingu przeznaczone dla klientów biznesowych. Skontaktuj się z nami.

0 Komentarze
Dodaj komentarz

ScentCare Polska od lat specjalizuje się w marketingu zapachowym (ang. aroma marketing). Pomagamy czołowym markom w Polsce dobrać właściwe zapachy do osiągnięcia wyznaczonych celów biznesowych. Dodatkowo jesteśmy producentem wysokowydajnych dyfuzorów, które pozwalają optymalizować koszty aromatyzacji pomieszczeń.

MARKETING ZAPACHÓW

SOCIAL MEDIA

ScentCare Polska

ul. Krakowska 100

50-427 Wrocław, PL


+48 505 849 320

joasia@scentcare.pl

ScentCare Polska © Copyright 2024

Stworzone z wykorzystaniem platformy weblucy.com  |  Regulamin e-Sklepu  |  Polityka Prywatności  |  Płatności & Wysyłka

Twój koszyk jest pusty Kontynuuj
Koszyk
Suma częściowa:
Zniżka 
Zniżka 
Pokaż szczegóły
- +
Wyprzedane